Prigrlili ste digitalno doba i pokrenuli svoj website. No ništa posebno se ne događa. On tako stoji i nitko ga ne posjećuje. Onih par (ne)sretnika koji i nalete na njega, vrlo brzo odlete.
Jasno vam je zašto je važno imati web stranicu, ali njoj očito nije jasno i nikako ne ispunjava vaša očekivanja. U čemu je problem? I može li se ikako ispraviti?
1. Web stranica je spoooooora.
Koliko puta vam se dogodilo da pretražujete Internet za nekom informacijom, u rezultatima pretrage nađete što vas zanima, kliknete na link željene web stranice i… čekate?
Čekate da se nešto pojavi na ekranu. Pa se pojavi dio teksta, ali ostatak ekrana je samo bijela pozadina. Još malo čekate. I evo je. Dok ste čekali da se stranica učita, zaboravili ste zašto ste ju uopće otvarali. Prije nego nastavite sa željenom radnjom, prošla je već i minuta. A živimo u vremenu kad se minuta čini kao cijela vječnost.
Sada probajte otvoriti svoju web stranicu. Ako je za otvaranje stranice potrebno više od 3 sekunde, imate problem. Većina korisnika odustane od pretraživanja websajta ukoliko je on prespor. Jednostavno odustanu i prebace se na drugi, konkurentski websajt na kojem mogu brže doći do željenih informacija.
Dobra vijest je da se svaki website može ubrzati. Postoji cijeli niz tehničkih aspekata kroz koje se prolazi kako bi se ubrzao rad web stranice. Ono što je najočitije i možete već sami popraviti je veličina slika. Slike moraju biti optimizirane za web. To znači da se moraju smanjiti veličine datoteka slika bez da se izgubi njihova kvaliteta.
2. Web stranica je komplicirana za korištenje.
Ukoliko korisnik ne može na jednostavan način doći do željene informacije, vrlo brzo će odustati od vas. Postavite se u ulogu svog korisnika (ili još bolje, dajte svojem partneru, supružniku, prijatelju, bratu, sestri zadatak da bude tester). Otvorite svoju stranicu i isprobajte koliko ju je lako koristiti.
Ukoliko imate webshop, probajte naručiti proizvod sa svoje stranice:
- Da li je lako naći izbornik?
- Jesu li proizvodi kategorizirani?
- Kako vam se čini proces pretraživanja kategorija i/ili proizvoda?
- Da li je lako pronaći polje za pretragu?
- Da li je lako filtrirati proizvode iz ponuđenih proizvoda?
- Kako izgleda proces punjenja košarice?
Ako ste se često (ili vaš tester) uhvatili u misli “Što sad ovo znači? Gdje je gumb za naručivanje? Zašto moram upisivati ovaj podatak? Gdje je opis?” i slična pitanja, onda pred sobom imate website koji je previše kompliciran.
Korisnik ne bi smio previše razmišljati. Svaki klik mora biti intuitivan i mora glatko voditi korisnika u željenom smijeru.
3. Web stranici nedostaje funkcionalnosti.
Da li ovaj članak čitate preko mobitela ili na stolnom računalu ili laptopu? Okladila bih se da 56% posto vas koji ste otvorili ovu stranicu, čitate preko mobitela (statistika je na razini svijeta; u Hrvatskoj je broj nešto niži, ali ne puno niži).
Ako ste na mobitelu, otvorite svoj website. Da li je prilagođen za mobilni prikaz? Ukoliko nije, imate mnogo prostora za poboljšanja.
I zapamtite, mnogo važnije je kako stranica funkcionira od toga kako izgleda. Može biti ultra lijepa, ali ako korisnik ne može odraditi osnovne zadatke (pretraživati, popuniti formu, poslati upit, napisati komentar), nema nikakve koristi od nje.
Zaključak
Možete popraviti svoj website tako da ispunjava vaša očekivanja. Za početak je dovoljno da stranica bude dovoljno brza, jasna, jednostavna i funkcionalna.
U kombinaciji sa vašim ostalim poslovnim procesima i dobrim marketingom, vaš website može postati puno više od “još jedne stranice u bespućima Interneta”.