Categories
Web

Koji su osnovni elementi dobro složenog web sjedišta?

U današnje digitalno doba, vaše web sjedište je prvo mjesto gdje će vaši korisnici prvo potražiti informacije.

Imate web stranicu, ali ona ne ostvaruje očekivane rezultate, ili razmišljate o izradi potpuno nove web stranice? Onda sigurno razmišljate i kako bi vaša web stranica trebala izgledati. Često čujem i pitanje “Koliko moj website treba imati web stranica?” Jednu, dvije, deset, sto? To je zapravo krivo pitanje, ali se često nameće kao produkt prošlosti.

Naime, u počecima web developmenta, najčešći način formiranja cijena izrade web stranica je bilo po broju web stranica. Tako ste mogli naći ponude izrade jednostavne web stranice do 5 statičnih stranica. Pa cijena po broju dinamičkih web stranica. Zatim izrada kataloga proizvoda do 10 proizvoda, od 10 do 100 proizvoda, preko 100 proizvoda itd. Do takvog formiranja cijena je došlo zbog “olakšavanja” komunikacije između klijenta i osobe/firme koja izrađuje web stranicu. Matematika je zvučala jednostavno: što veći broj stranica, to je veća cijena ponude.

No, stvari tako ne funcioniraju i kompleksnost posla nije sadržana u samom broju stranica. A i tu smo sada zagazili u drugu temu o kojoj ću pisati nekada kasnije.

Vratimo se mi na osnovne elemente o kojima moramo razmišljati kada krećemo u izradu web sjedišta.

1. Koja je svrha vašeg web sjedišta?

  • Tko su vaša ciljana publika?
  • Koje informacije im želite prenijeti?
  • Kada ih prenesete, koje akcije očekujete da će vaša publika, potencijalni budući kupac, napraviti?

Svatko tko se zatekne na vašoj web stranici (čak i oni koji nisu vaša ciljana publika) mora u prvim sekundama saznati čime se bavite. Ne smije biti nikakve zabune, sve mora biti jasno i jednostavno. Osim toga, vaš posjetitelj mora biti svjestan koji sljedeći korak očekujete od njega.

2. Jednostavna navigacija.

Osim ako na stranici na kojoj se posjetitelj nalazi nemate CTA gumb ili link, većina akcija će se događati preko navigacije. Ovisno o dizajnu ili uređaju preko koje korisnik čita stranicu, moguće je mnogo opcija navigacijskih menija. Postoje padajući meniji (drop-down menu), hamburger meni, pomični meni (scroll-triggered) i mnogi drugi.

Nije bitno koji tip menija odaberete, sve dok je složen tako da je korisniku što jednostavniji za korištenje.

Navigacija mora biti jednostavna i intuitivna te korisniku mora omogućiti što lakši i brži put do željenih dijelova vaše stranice.

3. Podaci za kontakt.

Ne želite izgubiti potencijalnog klijenta samo zato što ne može naći podatke za kontakt na vašoj stranici, zar ne?

Posjetitelji očekuju link na vaše kontakte u navigaciji pa ga obavezno stavite tamo. Možda preferirate komunikaciju putem maila, ali ipak omogućite posjetiteljima kontakte i putem telefona i na druge načine. Nemojte otjerati potencijalnog klijenta jer ga prisiljavate na samo jedan način komunikacije.

4. Poziv na akciju (CTA – Call To Action)

Već sam spomenula da posjetitelju mora biti očito koji se sljedeći korak od njega očekuje. Zadatak CTA gumba je upravo to – poziv na određenu akciju. Pozivi na akciju moraju biti tako složeni da posjetitelj točno zna što se od njega očekuje, ali i da bude svjestan što dobiva zauzvrat ako pritisne gumb.

Kako ćete osmisliti strategiju poziva na akciju, ovisi o poslu kojim se bavite. Kod osmišljavanja strategije potrebno je biti pomalo psiholog, pomalo marketingaš, pomalo prodavač. Treba osmisliti takav gumb koji neće iritirati i otjerati posjetitelja sa stranice, a opet dovoljno privući pažnju da odradi zadani cilj.

Ako imate web trgovinu, najočitiji CTA je “Naruči” ili “Ubaci u košaricu” ili “Pretraži sve kategorije proizvoda” gumb.

Bavite se nekom vrstom savjetovanja? “Želim zakazati termin” bi mogao biti jedan CTA. Razmislite, koji CTA najbolje odgovara za vaše poslovanje?

5. Razmišljate li o mobilnim uređajima?

Više od pola web prometa se odvija preko mobilnih uređaja. Statistike se razlikuju od države do države, od određene branše do druge, negdje je postotak veći, negdje manji – ali kako god uzmemo, više od pola korisnika će do vaše stranice doći putem mobitela.

Ako se vaš websajt na mobilnom uređaju otvara sporo i sadržaj nije prilagođen malom ekranu, posjetitelj će napustiti vašu stranicu i nastaviti dalje.

Svake godine dolaze i odlaze trendovi u web dizajnu. Jedne godine se fura minimalizam, druge godine svi imaju mnogo animacija. Za kakav god se dizajn odlučili, bitno je da bude i responzivan. To znači da mora izgledati dobro i na manjim ekranima te da stranica ima iste performanse bez obzira otvarate li ju preko stolnog računala, laptopa, tableta ili mobitela.

6. Sadržaj, sadržaj… i još sadržaja.

Ako želite da posjetitelji što više dolaze na vašu web stranicu, morate im pružiti koristan i vrijedan sadržaj. Sadržaj je ono što čini vašu web stranicu privlačnom i što vam donosi promet, bilo to putem tražilica ili socijalnih mreža.

Morate razmisliti o čemu bi vaš idealan klijent htio čitati na vašem blogu ili na stranicama o vašem proizvodu ili usluzi. Za izradu sadržaja je također potrebno biti pomalo psiholog, pomalo marketingaš, pomalo prodavač. Ne možete objavljivati bilo što, bilo kada. Sadržaj mora biti relevantan, informativan i optimiziran za tražilice.

Zaključak

Prije nego krenemo u tehnički dio posla izrade web stranice, prvo moramo razmisliti o osnovama:

  1. Točno definirati ciljeve web stranice
  2. Osmisliti jednostavnu navigaciju kroz sadržaj na vašoj web stranici
  3. Omogućiti podatke za kontakt do kojih se može doći brzo i jednostavno
  4. Dobro osmisliti pozive na akciju (CTA)
  5. Razmišljati responzivno
  6. Napraviti (i raditi na) relevantnom i informativnom sadržaju optimiziranom za tražilice

Ukoliko se ozbiljno uhvatite osnova, na dobrom ste putu prema dobro složenom web sjedištu.


P.S. Jeste li razmislili koji CTA najbolje odgovara vašem poslovanju? Evo jednog našeg:

Trebate web stranicu?

Sviđa vam se članak? Podijelite ga!