Categories
Web

Misija Homepage: Pošalji posjetitelja na sljedeću stranicu

Homepage (početna stranica) je glavni ulaz u vaš website. Koje elemente početne stranice moramo imati kako bismo zadržali posjetitelja i potakli ga na daljnje akcije?

Zamislite hotel s 5 zvjezdica. Ima prekrasne sobe s pogledom na more. One sobe koje su okrenute na suprotnoj strani hotela imaju pogled na ogromnu planinu – pogled od kojeg zastaje dah. Sobe su uredne i čiste, vrlo luksuzno opremljene. Osoblje je uslužno i pristupačno.

Ima samo jedan problem – ulaz u zgradu hotela je oronuo, fasada otpada. Pored ulaza stoji kontejner pun smeća, toliko je pun da nekoliko vreća stoji i pored njega. Prilaz nije popločan, a sinoć je bila kiša pa je užasno blatnjav.

Dolazite pred taj hotel i grozničavo počinjete pretraživati Google Maps na svom mobitelu u nadi da ćete naći neko novo mjesto za prenoćiti. Jer ne želite ući u ovo mjesto. Pa tko bi htio? Fasada otpada, smeće smrdi, blato je posvuda. Ne znate da je unutra idila i da je usluga zaista vrhunska. Nikada nećete ni saznati, jer našli ste novu adresu i otišli dalje.

Kako zadržati posjetitelja?

Homepage (početna stranica) je glavni ulaz u vaš website. Ako je ulaz nepristupačan i neatraktivan, posjetitelj će naći novu adresu i otići dalje.

Dakle, početna stranica je samo ulaz, a njezin glavni zadatak je usmjeriti posjetitelja na sljedeću stranicu. Koji točno elementi moraju biti na početnoj stranici kako bi izvršila svoj zadatak, ovisi o vrsti vašeg poslovanja. No, neki elementi su zajednički za svaki dobro organiziran i efikasan homepage bez obzira na tip poslovanja.

1. Jasno istaknite svrhu vašeg poslovanja.

Onog trenutka kada dođe na početnu stranicu, posjetitelju mora biti potpuno jasno čime se bavite i koje usluge pružate. Ako je poruka što radite, za koga i kako radite, potpuno nejasna, posjetitelj će vrlo vjerojatno otići sa vaše stranice.

Pažnja korisnika se može izgubiti i ako pretjerate sa količinom informacija nabačenih na početnoj stranici. Zato se držite one “manje je više” kod slaganja dizajna početne stranice.

Dakle, poruka mora biti kratka, jasna i usredotočena na kupca.

2. Navigacija mora biti intuitivna.

Navigacija je putokaz kroz vaš website. A što je putokaz jednostavniji, to je veća vjerojatnost da će ga vaš posjetitelj slijediti i stići na željeno odredište.

3. Dodajte jedan (maksimalno dva) CTA gumba.

Kada netko stigne na vaš homepage, mora mu odmah biti jasno koju radnju od njega očekujete. (Ovo vrijedi i za svaku drugu stranicu vašeg web sjedišta). O CTA gumbima (Call To Action) sam već pisala. Kako ćete složiti CTA i koja će vam strategija biti najviše ovisi o vrsti posla kojim se bavite.

Pobrinite se da prvi CTA gumb na početnoj stranici bude vidljiv odmah, odnosno prije nego posjetitelj mora pomaknuti ekran (scroll). Na taj način gumb bolje privlači pažnju jer je odmah u vidnom polju posjetitelja.

4. Lako dostupne kontakt informacije.

Posjetitelj je stigao na vašu web stranicu, jasno mu je čime se bavite, ima potrebu za vašim proizvodom ili uslugom i želi vas kontaktirati. Nemojte svojeg potencijalnog kupca staviti u poziciju da je izgubljen i da mu je teško naći vaš broj telefona, mail adresu ili lokaciju gdje se nalazite.

Zaključak

Nemojte otjerati svoje posjetitelje jer vam je glavni ulaz nepristupačan i loše dizajniran. Potaknite njegovu znatiželju i uputite ga dalje na sljedeću stranicu svojeg web sjedišta.

Bez obzira kojim biznisom se bavite, držite se osnova i na dobrom ste putu:

  • jasno istaknite čime se bavite
  • omogućite jednostavnu navigaciju prema drugim stranicama
  • informacije za kontakt neka budu jasno istaknute i lako dostupne
  • potaknite svojeg posjetitelja na željenu akciju pomoću CTA gumba
Sviđa vam se članak? Podijelite ga!